|
A ciszterci nevelés világa
A gimnáziumban zajló nevelő- és oktatómunka jellegét a ciszterci lelkiség környezetében érvényesülő szándékok és törekvések alakítják.
Ezek a törekvések az együttlét és együttműködés rendjében a családiasság, a családias környezet kialakítására és megvalósítására irányulnak abból a megfontolásból, hogy ilyen közegben jó esély kínálkozhat olyan pedagógiai hatások érvényesítésére, amelyek segítik a nevelés-nevelődés-önnevelés folyamatában a diákok képességeinek, "tehetségének" leghatékonyabb kibontakoztatását. Az iskola ebben a törekvésében a legmeszszebbmenően együttműködni kíván az itt tanuló diákok saját családjaival és kéri a szülők-családok segítségét minden lehetőség kihasználásában. Munkánk végső értelme, hogy az itt tanuló fiatalok jól felkészült, testben-lélekben kifejlett, állóképes és munkabíró, az élet kihívásaira válaszolni képes, igazi egyéniségekként, "hitre, reményre, szeretetre … társadalomra és hazára éretten" járhassák útjukat és mind közelebb jussanak az "emberebb ember és magyarabb magyar" ideáljának megvalósításához.
Következetesen törekszünk a diákokat igényesen és tartalmasan oktatni és felkészíteni, alkalmassá tenni őket a felsőfokú továbbtanulásra. Ezt a feladatot a régóta bevált-beigazolt és az újólag kifejlesztett oktatási-képzési eljárások együttes alkalmazásával, célirányosan valósítjuk meg.
Olyan keresztény szellemiségű értékvilág megismerését-elsajátítását reméljük elérni, amelynek természetes rendező elve, hogy a világ dolgainak értékét a mindenség viszonyítási rendjében ismerjék fel.
Nyomtatható verzió
Dokumentumok:
|
|