|
Beszámoló az „Alapítvány a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium Fenntartásának Támogatására” alapítvány 2006/2007 tanévbeli működéséről
Az alapítvány és a támogatottak nevében nagyon köszönjük a kedves szülők és külső támogatóink adományait és 1%-os felajánlásukat! Az alapítványon keresztül jelentős mértékben segítették iskolai programjaink megvalósulását, sőt az alapítvány alapszabályának megfelelően, az iskolán túlmutatóan is tudtunk támogatásokat nyújtani.
Az alapítvány és a támogatottak nevében nagyon köszönjük a kedves szülők és külső támogatóink adományait és 1%-os felajánlásukat! Az alapítványon keresztül jelentős mértékben segítették iskolai programjaink megvalósulását, sőt az alapítvány alapszabályának megfelelően, az iskolán túlmutatóan is tudtunk támogatásokat nyújtani. De ezek a támogatások is egybeesnek az iskola nevelési koncepciójával, hiszen pl. fontosnak tartjuk, hogy diákjainknak kapcsolatai legyenek kárpátaljai diákokkal, fontosnak tartottuk, hogy az iskolánkba járó cserkészdiákjainkat támogassuk az idei angliai jamboree-ra való kiutazásukban, továbbá pl. hogy a komoly eredményeket felmutató cserkészalapon szerveződő Rege táncegyüttest is kismértékben támogassuk. Természetesen a támogatások jelentős része szorosabban kötődik az iskolához. Elmondható, hogy szinte minden kulturális program létrejöttében kisebb-nagyobb mértékben ott van az alapítvány. Célunk volt, és úgy gondolom hogy családjaink is támogatják ezt az elgondolásunkat, hogy tanárainknak egy kicsit jobb körülményeket teremtsünk, így évek óta közös uszodabérletet (összesen évi 365 alkalomra), tanári „védőital”-t (= ásványvíz, tej) vásárolunk, szociális támogatást nyújtunk Mikuláskor a rászoruló családos tanárainknak. Továbbá támogatjuk a tanári lelkinapok és nagyobb értekezletek szervezését. A kiadások közül a szociális támogatások komoly nagyságrendet érnek el, főként kirándulások kapcsán nyújtunk segítséget diákoknak osztályfőnöki kérvényre. Úgy gondoljuk, hogy így egy kicsit a családok egymást is tudják segíteni az alapítványon keresztül. Az alapítvány támogatja kiadványaink megjelenését (évkönyv, diáknaptár, Pingvin), az iskolai honlap működtetését, hogy minél több információ jusson el diákjainkhoz, a szülőkhöz és az iskolánk iránt érdeklődőkhöz. A diákok kérésére fénymásolót működtet az alapítvány segítségével az iskola. A kiemelkedő teljesítményt nyújtó diákok jutalmazását szintén minden évben komoly összeggel támogatjuk, és működtetjük évek óta az alapítványi Diákakadémiai Pályázat-ot. Az iskolai sportélet támogatását lassan teljesen az Emericus Sportegyesület oldja meg, de azért idén még támogattuk a műfüves pálya világításának kialakítását és a Balatonakaliban levő Szent Imre-tábor felszerelését (az összes kiadáshoz képest ugyan elenyésző mértékben), és a tábori munkákra szerveződött két építőtábor ellátását. Az idei év legjelentősebb fejlesztésben, a Pingvin SZIG-et kialakításában is jelentős támogatást nyújtott az alapítvány. A profi hangosítási rendszer kiépítését, elektromos munkákat, az asztalos munkák egy részét, asztalok és székek vásárlását, ajtók készíttetését, a konyha felszerelését, a teázó díszítését, függönyök és párnahuzatok vásárlását támogattuk. További kisebb mértékű, az iskolai életet támogató beszerzéseink: a fényképezőgéphez vakut vettünk, hogy a dísztermi programokat is tudjuk fényképezni, aktívhangfalat és keverőpultot programjaink hangosításához, gérvágófűrészt a műszakiak munkájának segítésére, két mozgatható klímát, hogy a kánikulában érettségizőknek nyújtsunk segítséget, és később más programjainkon is enyhíthessük a meleget. Zászlótartó szekrényt készítettünk az első emeleti folyosóra az 50 éves évforduló tiszteletére felavatott hősi halottak emléktábla köré. Az iskolai teremellenőrzés és dekorációversennyel párhuzamosan osztályok megsegítésére kiírtuk az „Utolsó padból dekorációs pályázatot”, amely során az osztályoknak bizonyítani kellett, hogy ha az alapítvány új lambériát készíttet, akkor ők osztálypénzből és diákmunkával megújítják termük dekorációját. A pályázaton három osztály nyert, ezekben a termekben elkészíttettük a lambériát. A diákkamara kérésére elkezdtük a belső udvar és a második emeleti terasz diákbaráttá tételét, támogattuk, hogy a diákkamarások növényeket vásároljanak (az igazgatósággal egyeztetve) és két mintapadot, amelyekre a diákoknak szavazni is lehetett, hogy melyik típusú padból vegyünk majd többet a jövő tanévben.
Részlet a 2006. évi beszámolóból és közhasznú jelentésből (a beszámolót Bekő Ida gazdasági vezető készítette, aki az alapítvány könyvelését végzi):
„A közhasznú tevékenységről szóló rövid tartalmi beszámoló
Az alapítvány 2006. év során az alapító okiratban megfogalmazott céloknak és törvényi előírásoknak eleget téve látta el feladatát.
1. A Pingvin SZIGet kialakításához nyújtott támogatással a diákok (diákönkormányzat) és tanárok részére kulturált szórakozási és művelődési helyiség együttes kialakítását tette lehetővé.
2. Jutalomkönyvek vásárlásával a Diákakadémiai Pályázaton eredményesen résztvevő diákok munkáját ismert el.
3. Sokoldalúan támogatta a diákok kulturális tevékenységét, művelődését (pl. diákszínpad, Simplex mozi, Pingvin újság, évkönyv, népdalverseny, szavalóverseny, KIDS sportversenyek, szakkörök, Szent Imre-napi rendezvények, külföldi diákcsere programok, énekkar vendégszereplései, stb.)
4. Támogatta a tanárok szakmai és pedagógiai képzését, (lelki gyakorlatok, szakmai továbbképzést), és segítette a pihenő időben a felfrissülést (kávé, tea, frissítő ital biztosítása a tanári pihenőben, uszodabérlet, táborozás támogatása, stb.)
5. Hozzájárult a szociálisan rászorulók helyzetének enyhítéséhez (szociális segély tanárok és diákok részére, Mikulás tallérok, tanulmányi kirándulások támogatása).
6. Dévai, illetve beregszászi utazásokat támogatott a határon túli magyarsággal kapcsolatos tevékenység keretében.”
Az alapítványt működtető „csapat”:
Kuratóriumi tagok: Dr. Kerekes Károly O.Cist ny. zirci apát Karvázy Balázsné Turócziné Pesty Ágnes Ellenőrzőbizottsági tagok: Bessenyei Ilona igazgatóhelyettes Prímász Róbert O.Cist spirituális vezető Szalay József művésztanár Könyvelő: Bekő Ida gazdasági vezető Ügyvéd segítő: Simonné dr. Lakatos Mária Adminisztratív munkák, APEH-kimutatások : Sonnevendné Járási Mária informatikus Szervezési segítség: SzMK
Turócziné Pesty Ágnes
Nyomtatható verzió
|
|